
Marketing - fra udgift til indtægt
Markedsføring er en absolut nødvendighed for de fleste virksomheder, men for mange udebliver de forventede resultater af marketingindsatsen desværre. Marketing bliver en udgift i stedet for en vej til øget indtægt.
Men sådan behøver det heldigvis ikke at være!
Jens Pedersen fra Best Advice vil i dette oplæg sætte fokus på alt det, du bør have på plads, inden du sætter så meget som komma i din marketingplan eller inviterer et bureau indenfor. Jens giver dig også indblik i hans erfaring med, hvad marketing kan - og mindst lige så vigtigt - hvad marketing IKKE kan.
Som tidligere marketingchef for Aalborg Universitet og Sanistål, har Jens opbygget en sund skepsis over for sit eget arbejdsfelt. Marketing kan ikke udrette mirakler, men brugt rigtigt er marketing et super stærkt værktøj. Brugt forkert kan marketing hurtigt dræne dig for energi, ressourcer og økonomi.
Oplægget gør dig klogere på:
Forretning før marketing
○ Hvordan skaber dit produkt værdi for kunderne?
○ Hvad og hvem tjener du pengene på?
○ Hvad er din største udfordring/mulighed?
○ Prioritér og vær skarp i dit kommercielle fokus
Marketing med kommercielt fokus
○ Fra ligegyldigheder til marketing der understøtter din forretning
○ Erkend, at for fleste er din virksomhed dybt uinteressant
○ 1-1 services vs commodities
○ Sæt få men realistiske mål og hold fokus
○ Det kan marketing - og det kan marketing IKKE
Dagens oplægsholder
Jens Pedersen har de sidste 20 år arbejdet inden for marketing og kommunikation. I dag er Jens selvstændig med virksomheden Best Advice, hvor han arbejder med marketing- og forretningsudvikling, samt uvildig marketingrådgivning med kommercielt fokus.
Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig.
Oplægget afholdes i StartUp Café Aalborg.