Torsdag tonede de tre stiftere af virksomheden Errant frem på tv. Christian Fuglsang, Mads Frederiksen og Rasmus Lund var nemlig med i DR-programmet Løvens Hule med egenproducerede sneakers.
Her blev en stor del af danskerne introduceret for den nordjyske virksomhed, der går benhårdt efter at handle direkte med dem, som træder i skoene.
- Der er ikke nogen, som sælger sko udelukkende direct-to-consumer herhjemme. Andre har med succes gjort det med andre produkter, men i Danmark har vi ikke nogen, som udelukkende sælger deres egne sneakers. Det var en ret interessant mulighed, og det fik idéen til at udvikle sig, lyder det fra Christian Fuglsang.
- Alle har jo brug for sko, og man kan potentielt sælge dem til hele verden. Vi har også solgt lidt til andre lande allerede nu. Vækstpotentialet er ret markant, og vi kan se andre gøre det godt med nogenlunde samme tilgang, tilføjer han.
Favorit-løven bed til
I Løvens Hule fik Errant en investor i form af Blazar Capital, repræsenteret af Christian Arnstedt. Dermed fik den aalborgensiske virksomhed den oplagte løve med på rejsen.
- Kigger man på de ting, som han har været med i, og hvad han har investeret i, så er det fysiske produkter som fashion eller accessories. Der er også meget e-commerce i hans portfolio. Det passer rigtig godt ind hos os, siger Christian Fuglsang.
- Inden vi gik ind, var Christian vores favorit, og det var ham, som vi troede på. Når man kigger på profilerne, er han uden sammenligning den, der passer bedst til os, tilføjer Mads Frederiksen.
Netop Christian Arnstedts erfaring inden for e-commerce er en vigtig grund til, at investoren passer godt ind. Størstedelen af skosalget sker nemlig over Errants egen hjemmeside, ligesom de selv er eneste forhandlere af brandet.
- Tanken er, at online-delen driver den primære forretning. Men vi kan godt se scenariet, hvor vi har butikker i de største, danske byer. Vi vil stille og roligt brede os ud i den retning, så vi har en lokal tilstedeværelse, fortæller Mads Frederiksen.
I første omgang har Errant åbnet en butik i Aalborg, hvor de første skridt blev taget mod et skomærke med direkte kontakt til forbrugerne.
En idé blev til forretning
Idéen blev til virkelighed i slutningen af 2020, da Christian Fuglsang havde sin daglige gang i kontorhotellet GrowAAL i Aalborg. Her introducerede han en af BusinessAalborgs iværksætterkonsulenter, Tommy Møllgaard Siim, for det kommende, nordjyske skomærke.
- Vi fik lavet den her højre sko, som jeg viste folk i huset. Her begyndte jeg at snakke med Tommy i Startup Caféen, og han kom med en masse inputs og idéer, som vi tog med os. Så har han været med på sidelinjen siden, lyder det fra Christian Fuglsang.
Tommy Møllgaard Siim har ligeledes ageret vækstguide for Errant gennem deres NextStep-forløb under Iværksætterdanmark.
Kan du også se værdi i at få en vækstguide med på sidelinjen? Læs mere om Next Step her